W sobotnie popołudnie meczem z Newcastle United Cristiano Ronaldo zainauguruje powrót do Manchesteru United. Czego kibice mogą się spodziewać po transferze klubowej legendy?
Po letnich zakupach, oprócz Portugalczyka do United trafili m.in. Jadon Sancho i Raphael Varane, wymówki się skończyły. To już nie czas na budowanie drużyny, mówienie o sukcesach w przyszłości. W Manchesterze United sukces jest potrzebny tu i teraz.
Trofeów, zarówno drużynowych, jak i indywidualnych, u Portugalczyka nie sposób zliczyć. W ostatnich latach wygrał znacznie więcej niż klub, do którego po latach wrócił.
Główny cel to odzyskanie mistrzostwa Anglii. Po raz ostatni Czerwone Diabły świętowały tytuł w sezonie 2012/13. To wtedy z ławką trenerską żegnał się sir Alex Ferguson. Legendarny menedżer odegrał kluczową rolę w przekonaniu Ronaldo do powrotu, jakby miał świadomość, że to może być zakup na miarę mistrzostwa, jak w 2012 roku pozyskanie Robina van Persiego.
�� @WesBrown24 and @Cristiano go way back ��
— Manchester United (@ManUtd) September 10, 2021
Watch more of our exclusive interview in the #MUFC app now ⤵️
Jego transfer oznacza, że na pozycji środkowego napastnika Solskjaer ma znacznie większy komfort niż Pep Guardiola, któremu z nominalnych snajperów pozostał jedynie Gabriel Jesus. Oczywiście City potrafi sobie radzić w inny sposób, ale to United do Edinsona Cavaniego i Markusa Rashforda (wróci do gry w listopadzie) dołożyło CR7.
Oprócz mistrzostwa celem na pewno jest poprawa gry w Lidze Mistrzów. Ronaldo, znany też jako mr. Champions League, na podobnej zasadzie został kupiony do Juventusu. Tam Ligi Mistrzów wygrać się nie udało, ale dla United sam awans do półfinału lub finału byłby znacznym poprawieniem rezultatów z ostatnich lat. W poprzednim sezonie odpadli z rozgrywek już w fazie grupowej.
Oprócz walorów stricte sportowych, w klubie na pewno liczą, że stanie się też inspiracją i pomoże w rozwoju młodzieży. Do klubu trafił 21-letni Sancho, wychowankami są Rashford oraz Mason Greenwood. Znany z niezwykłego profesjonalizmu, oddaniu pracy i mentalności zwycięzcy Ronaldo idealnie powinien wpasować się w rolę mentora dla tych piłkarzy.
Ronaldo’s last #PL appearance was in May 2009 against Arsenal
— Premier League (@premierleague) September 11, 2021
If he plays for Man United against Newcastle it will set a new record for longest gap between appearances in #PL history ➡️ ���� ���������� ������ ��������#MUNNEW pic.twitter.com/CcHONvmkx9
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (964 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.